Pasul 1 – Poză cu paharul de la Starbucks pe Instagram
Să vadă lumea că le ai cu cafeaua, sursa ta primordială de inspirație, elixirul vieții aș putea spune…
Singura derogare a fost pe perioada pandemiei. Nu are același haz să faci poză la ibricul de pe aragaz.
Pasul 2 – Cumpără-ți tot ce scoate Apple…
Bine, îți permiți rate doar pentru o parte din ele, dar partea bună că-ți trebuie doar pentru poze, așa că le poți împrumuta de la colegi sau direct de la birou.
Pasul 3 – Sticky Notes
Avem nevoie o gramadă, că nah… idei, workshop, research, alea, alea, dar la fel tot pentru poze, au culori vii și dau bine.
Pasul 4 – Plânge-te că oamenii nu înțeleg ce-i ăla UX Design-ul și ceea ce faci tu
Asta în condițiile în care treaba ta, ca UX Designer, e să faci produse care să fie ușor de înțeles și la modul ideal să nu aibă nevoie să fie explicate.
Pasul 5 – Ești UX Designer, nu coropișniță!
Enervează-te când lumea îți zice, Designer, Graphic Designer, Web Designer, ăla cu cariocile și foițele colorate. Acceptă doar UX unicorn, UX guru și UX cel șmecher.
În nici într-un caz să nu recunoști că un UX Designer poate fi și un mediocru Logo Designer. (bine, mediocru, înseamnă peste 50% din „specialiștii” în branding de pe piață).
Pasul 6 – Fii avocatul User-ului
Chiar dacă cea mai apropiată interacțiune a ta cu user-ul, este contactul cu un Product Owner care a vorbit cu un Product Manager care știe de la CEO, cam care ar fi end userul.
Pasul 7 – Tre’ să știi ultimele tool-uri și plugin-uri
Vezi că acum 2 min a mai apărut un nou tool pe care nu-l știi. Aș mai scrie câte ceva la pasul ăsta, dar am de terminat un tutorial.
Pasul 8 – Inspiră-te de pe Dribbble și copiază de la ăia mai mari.
Imaginile alea ochioase din feed-ul Dribbble sunt bune să-ți convingi PO-ul să-ți aprobe designul.
Cum să zici că produsul tău nu rezolvă fix aceeași nevoie și în același context ca Facebook, Instagram sau TikTok. Și în nici într-un caz ei nu fac o grămadă de A/B testing și poate ție îți place bucățica aia cu cele mai proaste metrici.
Concluzie
- Nu am cum să fiu UX Designer în 2020, chiar dacă am în portofoliu câțiva dintre pașii menționați anterior.
- Am băut o singură dată de la Starbucks și atunci un ceai negru. Prostul de mine a uitat să facă poze.
- Nu am MAC, doar un Lenovo cu 8 Gb ram și fără SSD, care se mai trezese să-și dea restart cu 2 min înainte de un meeting.
- Nici sticky notes nu prea folosesc, că am talentul să le pierd. Folosesc mai mult white boards și agende.
- Dacă tot am zis că nu-s UX Designer… am rezolvat si problema cu explicatul. Mai zic din când în când că-s ăla de-ți găsește problemele pe care nu știai că le ai și vine cu soluțiile de care nu știai că ai nevoie. (Sună inteligent, nu? Aproape că am gândit fraza asta :p )
Concluzie 2
Dacă tot ai ajuns la finalul articolului și încă nu m-ai înjurat pentru că nu ți-am dat un raspuns la întrebare.
Uite o listă cu resurse utile pentru un start pe drumul asta:
Cărți
- Don’t make me think – Steve Krug
- The design of everyday things – Don Norman
- Universal Principles of Design – William Lidwell, Kritina Holden și Jill Buttler
- A project guide to UX Design – Jesse James Garret
- Smashing UX Design – Jesmond Allen and James Chudley
- The mom test – Rob Fitzpatrick
- The UX Book – Rex Hartson, Pardha S. Pyla
Articole
- Smashing Magazine
- UX Magazine
- UX Collective
- UX Planet
- Interaction design foundation
- NN Group
- UX Movement
PS. Făcând abstracție de chestiile tehnice, pregătește-te de o colaboare cu sindromul impostorului. Pregătește-te pentru vorbit în public, pentru negocieri și pentru a lucra cu oameni. Succes!